1. Z menu wybierz: Moduły => e-Świadectwa i arkusze ocen.
2. Zaakceptuj regulamin (zaznacz Logując się akceptujesz regulamin) i kliknij OK.
3. Jeżeli nie masz jeszcze dodanego nowego oddziału, to zaznacz dodaj nowy oddział i kliknij Dalej.
4. W polu Import danych zaznacz LIBRUS Synergia, wybierz klasę i wybierz Twoją klasę z rozwijanej listy (domyślnie ta opcja powinna być zaznaczona).
5. W polu Zestaw wzorów świadectw dla etapu z rozwijanej listy wybierz odpowiedni zestaw.
6. W polu Początkowy poziom nauki wybierz (pozostaw domyślny wybór):
- w klasach 1-3 SP: Klasa 1,
- w klasach 4-6 SP: Klasa 4,
- w klasach 1-3 GM: Klasa 1.
Dlaczego wybiera się klasę? W przypadku uczniów, którzy maja nauczanie indywidualne przybywają oni do naszej szkoły np. w klasie 3 gimnazjum i tu sprawa ma się nieco inaczej.
7. W polu Nazwa szkoły wybierz prawidłową nazwę szkoły.
8. W polu Wzór arkusza wybierz prawidłowy wzór arkusza.
9. Kliknij przycisk Dalej.
10. W polu Nazwa wpisz nazwę, która opisuje Twoja klasę (np. 2eGM)
11. W polu Symbol pozostaw symbol literowy Twojej klasy (lub ew. skoryguj go, gdyby był nieprawidłowy).
12. W polach Rok szkolny powinien znaleźć się prawidłowy rok rozpoczęcia danego etapu edukacyjnego. Skoryguj go tylko gdyby był nieprawidłowy! Zwróć uwagę, że dotyczy on np. czasu rozpoczęcia klasy 4 dla klas 4-6 SP lub np. klasy 1 dla klas 1-3 GM.
13. Kliknij Dalej.
14. Jeżeli masz w klasie ucznia, który realizuje nauczanie indywidualne, to odznacz go teraz z listy uczniów danego oddziału (dla niego stworzysz osobny oddział, gdyż ma inne przedmioty niż reszta klasy). Kliknij Dalej.
15. W polu religia/etyka z rozwijanej listy wybierz Religia.
16. Możesz (jeżeli do czegoś byłoby to Ci potrzebne) zaznaczyć opcję Importuj roczną ocenę klasyfikacyjną oraz Importuj pozostałe oceny opisowe.
17. Kliknij OK.